چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

محسن چاوشی ممنوع التصویر است ؟

بهنام بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی چند روز قبل در اکانتت ئوییترش نوشت: پخش آثار محسن چاوشی در رادیو (و ظاهرا تلویزیون) از هفته گذشته ممنوع شده است.

این ممنوعیت به گفته برخی منابع به رادیوهای شهرستانی هم رسما ابلاغ شده. این در حالی ست که آلبوم بی‌نام چاوشی 26 آذر 98 رسما منتشر خواهدشد. هیچ توضیح و دلیل مشخصی در این باره اعلام نشده است و باید منتظر باشیم.


بیوگرافی محسن چاوشی:

محسن چاوشی حسینی متولد 8 مرداد 1358 خرمشهر است. چاووشی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک میباشد. محسن چاوشی داری قد ۱۸۵ سانتیمتر است. محسن چاوشی اصالتی کرد تبار دارد ولی بخاطر شغل پدرش که کارمند شرکت نفت خرمشهر بود به آنجا مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. او فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.

 بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، محسن چاوشی در سن 4 سالگی به همراه خانواده اش به شهرهای کرمانشاه و مشهد مهاجرت کردند وی تا سن 14 سالگی در این شهر زندگی کرد و پس از آن به تهران آمد.

 

از نوجوانی به موسیقی علاقه داشته و پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی، فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد و پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۸۷ آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد. از وی تا کنون بیش از ۱۵۰ قطعه موسیقی شنیده شده‌است، که شامل ۱۱ آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است.

 

وی خواننده و آهنگساز ترانه‌های فیلم سینمایی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی و نیز ترانه‌های سریال شبکه خانگی شهرزاد ساختهٔ حسن فتحی می‌باشد.

از زمان پخش نخستین آلبوم او «نفرین» تا به امروز، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاوشی شنیده شده‌است و عده‌ای هم دست به سوء استفاده‌هایی این چنینی در این زمینه کرده‌اند. 

محسن چاوشی پس از کسب مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی خود، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ طی نامه‌ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما بعد از گذشت مدتی از آن زمان و انتشار آلبوم این اتفاق رخ نداد و تاکنون نیز رخ نداده‌است.

شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت چندین سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد. همین امر باعث شده عده‌ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد. در اردیبهشت ۱۳۹۴، چاوشی در مصاحبه‌ای دربارهٔ عدم برگزاری کنسرت گفت: «در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت‌ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.»