چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

از لامبورگینی کراس اوور چه میدانید؟

 لامبورگینی در حال توسعهٔ کراس‌اووری بنام اوروس است که تنها چند ماه دیگر رونمایی خواهد شد. خودرویی که وعده داده شده یکی از زیباترین، سریع‌ترین و قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار باشد. البته ما هم چیزی کمتر از این از لامبورگینی انتظار نداریم. اوروس پس از مدل LM002، دومین شاسی‌بلند لامبورگینی محسوب می‌شود و ویژگی‌های یک سوپراسپرت را با یک خودروی لوکس مدرن ترکیب کرده است. حال در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از لامبورگینی اوروس میدانیم.


لامبورگینی اوروس، چگونه خودرویی است؟

مدت‌زمان زیادی است که شایعات فراوانی در مورد اوروس منتشر شده‌اند. سازندهٔ ایتالیایی برای نخستین بار نسخهٔ کانسپت این ماشین را در نمایشگاه پکن 2012 رونمایی کرد و از آن به بعد تیزرها، رندرها و تصاویر جاسوسی فراوانی از آن منتشر گردید. لامبورگینی وعده داده که اوروس همان عملکردی را ارائه خواهد کرد که در سوپراسپرت‌هایش پیدا می‌شود؛ اما این کراس‌اوور نه‌تنها سریع است که همچنین زیبا هم هست. نسخهٔ تولیدی اوروس در بسیاری از ویژگی‌های ظاهری با نسخهٔ کانسپت سال 2012 خود اشتراک خواهد داشت اما تصاویر جاسوسی برخی ویژگی‌های جدیدی را هم در آن نشان داده‌اند.


ظاهر لامبورگینی اوروس چه شکلی است؟

برای اینکه از ظاهر نسخهٔ تولیدی اوروس ایده‌ای داشته باشیم، رندرها می‌توانند بهترین گزینه باشند؛ بنابراین با توجه به رندرها و همین‌طور تصاویر جاسوسی می‌توان گفت استایل ظاهری اوروس تولیدی ترکیبی است از نشانه‌های نسخهٔ کانسپت با زوایای بروز شده. نمای جلویی این خودرو با جلوپنجرهٔ زاویه‌داری تزئین شده که دماغهٔ تیزی مانند اوراکان و اونتادور ایجاد کرده است. کمی پایین‌تر از این جلوپنجره، دو ورودی هوای زاویه‌دار طراحی شده که به همان اندازه تهاجمی هستند درحالی‌که برای کمک به مدیریت جریان هوا و خنک‌کنندگی موتور، یک ورودی هوای مرکزی هم در قسمت پایینی سپر تعبیه شده است.

نمای عقبی اوروس نیز از مجموعه‌ای از چراغ‌های باریک و شکسته، سر اگزوزهای چهارتایی و شیشهٔ عقب کوتاه تشکیل شده است. البته کوتاه بودن شیشهٔ عقب چندان مهم نیست چراکه برای دید عقب مطمئناً دوربین وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور نیز می‌توان به چرخ‌های بزرگ و مرکز ثقل پایین اشاره کرد که نمایی اسپرت به آن بخشیده‌اند. به‌طورکلی وعده داده شده که نسخهٔ تولیدی اوروس خیره‌کننده‌تر از نسخهٔ کانسپت باشد.


در زیر کاپوت لامبورگینی اوروس چیست؟

در حال حاضر میدانیم که اوروس به‌صورت استاندارد به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو مجهز خواهد بود که بیش از 650 اسب بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند آن‌را به سریع‌ترین شاسی‌بلند پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل کند. همچنین امکان ساخت نسخه‌های ویژه‌ای هم از اوروس وجود دارد که قدرت آن‌را حتی از این هم بالاتر خواهد برد و این سوپر SUV را به رقبایی چون جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک نزدیک خواهد کرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود در اوایل سال 2019 یعنی نزدیک به یک سال پس از عرضهٔ نسخهٔ بنزینی اوروس، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم به مدل‌های آن اضافه شود. با توجه به اینکه رقبایی مانند پورشه کاین S E-Hybrid به‌زودی معرفی خواهد شد و احتمالاً قوای محرکهٔ 680 اسب بخاری پانامرا S E-Hybrid را قرض خواهد گرفت، انتظار می‌رود اوروس پلاگین‌هیبریدی هم از لحاظ عملکرد هم‌سطح خویشاوندش باشد. همچنین ممکن است لامبورگینی حتی در آینده نسخهٔ تمام الکتریکی اوروس را هم معرفی کند.

قیمت لامبورگینی اوروس چقدر است؟

اوروس در هنگام عرضه به بازار حدود 200 هزار دلار قیمت خواهد داشت. سازندهٔ ایتالیایی انتظار دارد تا هزار دستگاه از این خودرو را در سال 2018 تولید کند و سپس در سال 2019 به تولید 3500 دستگاه برسد. لامبورگینی تخمین زده است که در یک سال تولید کامل، اوروس نیمی از تولید سالانهٔ شرکت را تشکیل دهد.

چه زمانی آن‌را خواهیم دید؟

ساخت پیش‌تولید اوروس در ماه آوریل امسال در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا آغاز شده است اما تولید نسخهٔ نهایی آن تا قبل از تاریخ 4 دسامبر 2017 شروع نخواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این خودرو در سراسر جهان عرضه گردد اما تمرکز آن بیشتر بر روی چین و ایالات‌متحده خواهد بود.