چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

مشخصات فنی Honor 9x ؛ میان رده ای باکیفیت و جذاب از کمپانی آنر!

‏Honor 9X یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ای این شرکت آنر که در اکتبر 2019 به بازار معرفی و عرضه شده است، به عنوان یک گوشی میان‌رده‌ از ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری نسبتا خوبی برخوردار است؛ همچنین با توجه به ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو، Honor 9X می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتخاب باشد. برای بررسی دقیق‌تر این گوشی با چیدانک همراه باشید.

 

 

صفحه نمایش Honor 9x

نمایشگر این گوشی از نوع LTPS IPS  بوده و دارای ابعاد 6.59 اینج و رزولوشن 1080*2340 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نزدیک به 391 پیکسل در اینچ می‌باشد. همچنین ناگفته نماند که آنر در طراحی صفحه نمایش این گوشی از هیچ بریدگی استفاده نکرده و نسبت نمایشگر به بدنه، 84.7% است. در این صفحه نمایش، حاشیه‌های زیرین 4 میلی‌متر و حاشیه‌های اطراف و بالا حدود 2 میلی‌متر را به خود اختصاص داده اند.


طراحی بدنه

این گوشی هوشمند با وزن 196.8 گرم و ابعاد  163.5 * 77.3 * 8.8  میلی‌متری طراحی شده که البته این وزن، Honor 9X را در رده گوشی‌های سنگین‌ قرار می‌دهد. در این گوشی پنل پشت و جلو شیشه‌ای و فریم آن آلومینیومی است. همچنین در بخش پشتی لبه‌های خمیده‌ای به چشم می‌خورد که در کم ضخامت تر دیده شدن این گوشی هوشمند بسیار موثر است.


اتفاق جالب درباره Honor 9x این است که کمپانی آنر در طراحی این گوشی بریدگی‌های بالای گوشی را حذف کرده است، همچنین در  Honor 9X با مکانیزم پاپ‌آپ برای دوربین سلفی سرو کار داریم. با چیدانک همراه باشید تا به شرح بیشتری از این گوشی خوش قیمت بپردازیم.


دوربین سه گانه و پاپ‌آپ Honor 9x

‏Honor 9X در پنل پشتی خود دارای یک دوربین سه‌گانه است؛ دوربین اول با حسگر 48 مگاپیکسلی و همچنین قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار، فوکوس کنتراستی، حالت شب، حالت پرتره،  لنز عریض (واید) و همچنین حالت حرفه‌ای و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از لرزش، به‌عنوان دوربین اصلی معرفی شده است. ناگفته نماند حسگر این گوشی از پیکسل‌های 8/0 میکرومتری تشکیل شده است.

دوربین دوم دارای حسگر 8 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض (اولتراواید) 13 میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 می‌باشد و همچنین در آخر نیز دوربین 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 به منظور تشخیص عمق صحنه به چشم می‌خورد. سطح دوربین‌های این گوشی هوشمند با بدنه فاصله‌ی چندانی ندارد و این امر موجب شده گوشی به صورت تخت روی سطوح باقی بماند و محافظت بیشتری از دوربین شود که نکته‌ی قوت این گوشی به حساب می‌آید.


آنر در طراحی دوربین سلفی این گوشی از مکانیزم پاپ‌آپ استفاده کرده است؛ به این صورت که در هنگام گرفتن سلفی، ماژول این دوربین از بدنه خارج می‌شود و این کار باعث شده که سلفی گرفتن با این گوشی بسیار لذت بخش شود.


این دوربین سلفی از حسگر 16 مگاپیکسلی و لنز عریض 26 میلی‌متری و f/2.2 بهره می‌برد و با قابلیت و توانایی تشخیص سقوط طراحی شده که در هنگام افتادن، دوربین به صورت خودکار به جای خود باز می‌گردد؛ البته شرکت آنر زمان لازم برای این عمل را یک ثانیه اعلام کرده که شاید این زمان برای ارتفاع‌های کمتر و زمان زیر یک ثانیه کار‌آمد نباشد. به طور کلی می‌توان گفت مجموعه‌‌ی این دوربین‌ها برای Honor 9X به عنوان یک میان‌رده عملکرد با کیفیت و رضایت بخشی را به ارمغان آورده است.


بخش سخت افزاری

‏Honor 9X با پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی cortext-A73 با سرعت کلاک 2.2 گیگا هرتزی و چهار هسته‌ی cortext-A53 با سرعت کلاک 1.7 گیگا هرتزی) و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Mail-G51 mp4 تولید و عرضه شده است.


شرکت آنر این گوشی را در سه نسخه به بازار عرضه کرده‌ است. حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت حافظه‌ی رم که البته هر سه نسخه از قابلیت ارتقاع تا سقف 512 گیگابایت برخوردار می‌باشند. این گوشی هوشمند قابلیت پشتیانی همزمان از دو سیمکارت را دارد.


بخش نرم افزاری و باتری

شرکت آنر برای این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید با نسخه‌‌ی 9.1 و با رابط کاربریEMUI که مبتنی بر اندروید 9 پای نوسعه داده شده استفاده کرده است. Honor9X دارای باتری 4000 میلی‌آمپری می‌باشد و پشتیبانی از سرعت شارژر 10 وات را دارد،رکه می‌توانید یک گزینه خوب برای انتخاب گوشی بین میان رده‌ای‌ها باشد. ممنون از اینکه تا انتها با ماریاتل همراه بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه می توانید از طریق این لینک اقدام کنید.