چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

چیدانک

مــجـلـه و فـروشــگـاه آنـلایـن سبـک زنـدگـی

نکاتی در باب انتخاب کفش

بیشتر افراد خیلی سریع نسبت به کفش های دیگران توجه می کنند. گفته اند هرگاه دوست خود را می بینید، أو ابتدا به موهای شما نگاه می کند و هر وقت دشمن خود را می بینید، اول به کفش شما نگاه می کند؟! این حرف یک ضرب المثل است، اما در بطن آن نکته ای است که همیشه باید ظاهرمان مرتب باشد، اگر کفش مجلسی به پا می کنید، بعد از خرید کفش آنها را حتما واکس بزنید و براق کنید و اگر از کفش های اسپرت استفاده می کنید، آنها را تمیز کنید. پوشیدن کفش کهنه و کثیف نشانه این است که با شما وضع مالی خوبی ندارید و یا آدم شلخته و تنبلی هستید. بعضی ها میگویند که کفش نشان دهنده شخصیت افراد است.


مناسب موقعیت کفش بپوشید. بعضی کفشها فقط مناسب محل های غیر رسمی است و اصلا برای کار مناسب نیست. البته عکس آن هم صادق است. این نکته در مورد کیف هم صدق می کند، کیف های طلایی، نقره ای و با طرح های شلوغ، برای محل کار و ملاقات های رسمی مناسب نیست. در هنگام خرید کفش توجه کنید که رنگ کفش باید با لباس تان متناسب باشد، مثلا برای آقایان کت و شلوار خاکستری و سرمه‌ای با کفش مشکی، و کت و شلوار قهوه ای با کفش قهوه ای هماهنگ است.

چگونه و در چه زمانی کفش بخریم؟

۱- پزشکان توصیه میکنند برای خرید کفش  ، عصر، بعد از یک روز کاری اقدام کنید. چرا که بر اثر تحرکات روزانه پاحالت انبساط پیدا کرده و خرید کفش در این وضعیت سبب می شود تا کفشی کاملا اندازه انتخاب کنید و هنگاماستفاده از کفش پای تان تاول نزند و راحت باشد.


۲- برای خرید هر نوع کفشی جوراب مناسب آن کفش را به پا داشته باشید تا از تناسب کفش مطمئن شوید. مثلابهتر است بوت را با جوراب های ضخیم تر امتحان کنید تا از اندازه ی آن مطمئن شوید.

پاشنه کش نقش مهمی در سلامت کفش ایفا می کند. کفشهایی با پاشنه ی کاملا صاف و کفشهایی با پاشنه یخیلی بلند هر دو به پا صدمه می زنند. بهترین ارتفاع برای پاشنه کفش ۳ سانتی متر است

۳- کفش باید دارای قوس طبیعی متناسب با قوس پا باشد

۴- بهترین کفش ها، کفش هایی است که زیره بیرونی سفت و کفی داخلی نرم دارند، هم چنین کفش هایی که جنس خیلی نرمی دارند و به کفش های چرم بز اشتهار دارند.

۵- کفش ورزشی ای را انتخاب کنید که داخل قسمت پاشنه دارای سلولهای هوا هستند و از ضربه هایی که به پاشنه ی پا وارد می شود، می کاهد. حتما توصیه می شود در هنگام ورزش از این نوع کفش استفاده شود.